• Etusivu
  • Mitä teemme
  • Miten teemme
  • Blogi
  • Yritys
  • Yhteystiedot
Avainajurit ja suoritusanalyysi – tapa tehdä mittaamisesta aito kehittämisen työkalu

Avainajurit ja suoritusanalyysi – tapa tehdä mittaamisesta aito kehittämisen työkalu

Teemu Putto | kesä 17, 2022 | Asiakaskokemus, Markkinatutkimus, Tutkimus, Yleinen

Mittaamisen perusteista Teetkö seurantatutkimusta? Onko yritykselläsi jokin mittari, jolla seuraat esimerkiksi asiakastyytyväisyyden kehittymistä? Oletko varma, että tämä mittari on sinulle oikea? Kun puhutaan yksittäisestä mittarista, jolla suoritustasoa mitataan,...

Kuluttajasegmentointi – ei pelkkä tilastollinen harjoitus, mutta ehdottomasti myös sitä!

Kuluttajasegmentointi – ei pelkkä tilastollinen harjoitus, mutta ehdottomasti myös sitä!

Teemu Putto | touko 31, 2022 | Markkinatutkimus, Menetelmät, Tutkimus, Yleinen

Segmentointi kyselytutkimuksissa Markkina- tai muissa kyselytutkimuksissa tuloksia halutaan usein tarkastella erilaisissa ryhmissä. Yksinkertaisimmillaan tämä tarkoittaa erilaisten taustamuuttujien käyttöä (esim. ikä ja sukupuoli), mutta näissä ongelmana on usein se,...

Meiltä kysyttyä osa 7 – Voiko eri maissa tehtyjen kyselytutkimusten tuloksia verrata toisiinsa?

Meiltä kysyttyä osa 7 – Voiko eri maissa tehtyjen kyselytutkimusten tuloksia verrata toisiinsa?

Teemu Putto | touko 10, 2022 | Markkinatutkimus, Meiltä kysyttyä, Tutkimus, Yleinen

Yksinkertaisimmillaan vastaus tähän on ”riippuu kysymyksistä”. Jos kysymys mittaa yksinkertaista tosiasiaa (”Käytätkö tuotetta X?”) tai tiettyä yksittäistä valintaa (”Jos olisit nyt valitsemassa itsellesi uutta puhelinta, niin minkä merkin todennäköisimmin...

Kvantitatiivinen markkinatutkimus  –  luovuutta vaativa prosessi

Kvantitatiivinen markkinatutkimus – luovuutta vaativa prosessi

Teemu Putto | huhti 29, 2022 | Asiakaskokemus, Markkinatutkimus, Tutkimus, Yleinen

Luovuus. Ei ehkä monelle ensimmäinen adjektiivi, joka tulee mieleen kvantitatiivista markkinatutkimusta ajateltaessa. Ennemminkin mieleen nousee hyvin mekaaninen prosessi, jossa keksitään kysymyksiä, kerätään dataa, raportoidaan jakaumia ja lopuksi mietitään, mitä...

Esimerkkejä data-aineistojen visualisoinnista: miten nähdä metsä puilta?

Esimerkkejä data-aineistojen visualisoinnista: miten nähdä metsä puilta?

Teemu Putto | maalis 29, 2022 | Markkinatutkimus, Menetelmät, Tiedon visualisointi, Yleinen

Data ja tilastot. Ne kertovat pikavilkaisulla aina jotain, mutta jättävät vielä enemmän kertomatta. Ne voivat sisältää paljon informaatiota, joka ei paljastu pelkistä taulukoista tai pylväistä. Todellista tietoa ja vastauksia aletaan saamaan vasta sitten, kun osataan...

Anscomben nelikko ja graafisen tarkastelun tärkeys

Anscomben nelikko ja graafisen tarkastelun tärkeys

Teemu Putto | maalis 21, 2022 | Menetelmät, Tiedon visualisointi, Yleinen

Datan analysoinnin ihanuus nykyaikana on sen helppous. Dataa ohjelmistoon, muutama klikkaus ja kas – tuloksia saatiin. Mutta sama ulottuvuus on myös datan analysoinnin pelottavuus. Ohjelmistot harvemmin ottavat kantaa siihen, ovatko saadut tulokset millään tasolla...

Meiltä kysyttyä osa 7 – Voiko eri maissa tehtyjen kyselytutkimusten tuloksia verrata toisiinsa?

Meiltä kysyttyä osa 6 – Miten brändin rahallinen arvo voidaan tutkimuksella selvittää?

Teemu Putto | maalis 11, 2022 | Conjoint, Hinnoittelu, Markkinatutkimus, Meiltä kysyttyä, Menetelmät, Yleinen

Brändin arvo määritellään usein yhdistelmänä tunnettuutta, asiakasuskollisuutta ja brändiin liitettyjä mielikuvia. Mutta vaikka nämä kaikki mittarit tunnettaisiin, meiltä puuttuisi edelleen vastaus siihen, mikä on brändin rahallinen arvo kuluttajanäkökulmasta.  ...

Vinkkejä oman visualisoinnin parantamiseen

Vinkkejä oman visualisoinnin parantamiseen

Heidi Uimonen | tammi 31, 2022 | Tiedon visualisointi, Yleinen

Tiedon tai datan visualisointi sijoittuu kiperästi tieteen ja taiteen risteyskohtaan. Tätä taustaa vasten ei liene ihme, miten tiedon visualisointi tuntuu usein haastavalta asialta sen toteuttajille, harvalla kun on vankkaa asiantuntemusta molemmista osa-alueista....

Asiakastutkimus – vaarallinen puolitotuus?

Asiakastutkimus – vaarallinen puolitotuus?

Teemu Putto | tammi 19, 2022 | Asiakaskokemus, Markkinatutkimus, Tutkimus, Yleinen

Onko asiakastutkimus vain kirjainyhdistelmiä Kun asiakastutkimuksesta puhutaan, puhutaan samalla usein myös erilaisista kirjainyhdistelmistä. Kirjainyhdistelmistä, joihin välillä tunnutaan suhtautuvan kuin uskontona. NPS, CSAT, CES. Kirjainyhdistelmiä, jotka pyrkivät...

Anscomben nelikko ja graafisen tarkastelun tärkeys

Virhemarginaalista puhuminen – virhe sinänsä?

Teemu Putto | marras 17, 2021 | Markkinatutkimus, Menetelmät, Tutkimus, Yleinen

Mistä syntyy kyselytutkimuksen luotettavuus? Kun kyselytutkimuksia tehdään, ovat ne sitten markkina-, henkilöstö- tai asiakastutkimuksia, syntyy tuloksiin epätarkkuuksia ja epävarmuustekijöitä. Voidaan puhua validiteetista ja reliabiteetista, harhasta ja hajonnasta....

« Vanhemmat merkinnät

Yhteystiedot

Designtutkimus Helsinki

©2021 Designtutkimus Helsinki Oy

Designtutkimus Helsinki Oy

Fredrikinkatu 34 A 8
00100 Helsinki

+358 9 425 79838
toimisto@designtutkimus.fi

Ota yhteyttä
Q

Ota yhteyttä

Miten voimme sinua auttaa? Lähetä meille viestisi, vastaamme sinulle mahdollisimman pian!

This site is protected by reCAPTCHA and
the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.