• Etusivu
  • Mitä teemme
  • Miten teemme
  • Blogi
  • Yritys
  • Yhteystiedot
Älä lankea yliyleistämisen sudenkuoppaan!

Älä lankea yliyleistämisen sudenkuoppaan!

Teemu Putto | huhti 8, 2021 | Asiakaskokemus, Markkinatutkimus, Tutkimus, Yleinen

Datan analysoinnin tulokset voidaan yleistää vain siihen kohderyhmään, jota data edustaa. Jos tuloksia lähdetään yleistämään laajempaan kohderyhmään, tehdään täysin perusteettomia oletuksia. Silti tätä tapahtuu aivan liian usein. Useimmille lienee selvää, että...

Mitä enemmän joudut olettamaan, sitä varmemmin olet väärässä!

Mitä enemmän joudut olettamaan, sitä varmemmin olet väärässä!

Teemu Putto | maalis 16, 2021 | Asiakaskokemus, Markkinatutkimus, Tutkimus, Yleinen

Suomen Markkinointitutkimusliiton seminaarissa 17.2. pidin esityksen aiheesta ”Tavoitteista toimenpiteisiin – miksi matka usein epäonnistuu?” Luettelin siinä 17 kompastuskiveä, mihin laadukas markkinatutkimus voi kaatua, ennen kuin toimenpidesuosituksiin asti on...

Oikean mittaustavan valinta – edellytys onnistumiseen!

Oikean mittaustavan valinta – edellytys onnistumiseen!

Teemu Putto | maalis 3, 2021 | Conjoint, Hinnoittelu, Markkinatutkimus, Menetelmät, Tutkimus, Yleinen

Suomen Markkinointitutkimusliiton seminaarissa 17.2. pidin esityksen aiheesta ”Tavoitteista toimenpiteisiin – miksi matka usein epäonnistuu?” Luettelin siinä 17 kompastuskiveä, mihin laadukas markkinatutkimus voi kaatua, ennen kuin toimenpidesuosituksiin asti on...

Mitä useampi kokki, sitä huonompi soppa!

Mitä useampi kokki, sitä huonompi soppa!

Teemu Putto | helmi 24, 2021 | Markkinatutkimus, Tutkimus, Yleinen

Suomen Markkinointitutkimusliiton seminaarissa 17.2. pidin esityksen aiheesta ”Tavoitteista toimenpiteisiin – miksi matka usein epäonnistuu?” Luettelin siinä 17 kompastuskiveä, mihin laadukas markkinatutkimus voi kaatua, ennen kuin toimenpidesuosituksiin asti on...

Tavoitteista toimenpiteisiin – miksi tämä matka usein epäonnistuu

Tavoitteista toimenpiteisiin – miksi tämä matka usein epäonnistuu

Teemu Putto | helmi 17, 2021 | Markkinatutkimus, Menetelmät, Tutkimus, Yleinen

Puhuin 17.2.2021 Suomen Markkinointitutkimusseuran seminaarissa otsikossa mainitusta aiheesta. Tavoitteenani oli pureutua hyvinkin perustavanlaatuisiin asioihin liittyen datan laatuun ja analysointiin. Materiaaliin pääset tutustumaan tästä, tai klikkaamalla alla...

Conjoint-aamu 2021 etänä

Conjoint-aamu 2021 etänä

Jussi Fredrikson | helmi 15, 2021 | Conjoint, Markkinatutkimus, Menetelmät, Tutkimus, Yleinen

Teemu kirjoitti blogissamme muutama viikko sitten, että tuotelähtöisyyttä on vielä liikaa markkinatutkimuksissa. Mitähän Teemu oikein tarkoitti tuolla tuotelähtöisyydellä? Tarkoittikohan hän, että esimerkiksi meillä DT:ssä puhutaan asiakkaalle liikaa...

Mittaa sitä, mitä tavoittelet!

Mittaa sitä, mitä tavoittelet!

Teemu Putto | tammi 29, 2021 | Conjoint, Markkinatutkimus, Menetelmät, Tutkimus, Yleinen

Sanotaan, että “sitä saat, mitä mittaat”. Onhan se aikamoinen yksinkertaistus – ei asiakaskokemus parane sillä, että kysyy NPS:ää tai henkilöstökokemus sillä, että kerran vuodessa kysyy että ”miten menee”. Toki tilanteen tiedostaminen on ensimmäinen pieni askel....

Vastuullisuuden osoittaminen ja sen arvon mittaaminen

Vastuullisuuden osoittaminen ja sen arvon mittaaminen

Jussi Fredrikson | tammi 14, 2021 | Markkinatutkimus, Tutkimus, Yleinen

Pandemian pysyvämpiä vaikutuksia on haluttu ennustaa monin eri tutkimuksin. Esimerkkinä tästä on Oskar Korkmanin, Sharon Greenen ja Kirsi Hantulan Sitran toimeksiannosta tekemä, erinomainen Elämäntavat pandemian jälkeen...

Sanontoja ajatuksista, ja ajatuksia sanonnoista

Sanontoja ajatuksista, ja ajatuksia sanonnoista

Teemu Putto | tammi 7, 2021 | Markkinatutkimus, Tutkimus, Yleinen

Paljon on tässä maailmassa sanottu. Jonkun mielestä ehkä jo liikaakin, mutta sekaan mahtuu kuitenkin valtava määrä helmiä. Tosin – kuka sanoi ja mitä? ”I never said half the crap people said I did”- Albert Einstein Vai sanoiko Einstein sittenkään noin? No ehkä ei,...

Valikoiman optimointi – nyt tärkeämpää kuin koskaan?

Valikoiman optimointi – nyt tärkeämpää kuin koskaan?

Teemu Putto | joulu 11, 2020 | Asiakaskokemus, Conjoint, Markkinatutkimus, Valikoima, Yleinen

Marimekon luova johtaja Rebekka Bay sanoo Helsingin Sanomien haastattelussa, että he voisivat fokusoida valikoimaansa. Wall Street Journal kertoi artikkelissaan, miten tietyt toimijat markkinoilla ovat lähteneet karsimaan valikoimiaan. Esimerkiksi Coach vähentää...

« Vanhemmat merkinnät

Yhteystiedot

Designtutkimus Helsinki

©2021 Designtutkimus Helsinki Oy

Designtutkimus Helsinki Oy

Fredrikinkatu 34 A 8
00100 Helsinki

+358 9 425 79838
toimisto@designtutkimus.fi

Ota yhteyttä
Q

Ota yhteyttä

Miten voimme sinua auttaa? Lähetä meille viestisi, vastaamme sinulle mahdollisimman pian!

This site is protected by reCAPTCHA and
the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.