Ota yhteyttä

Täytä alla oleva lomake ja kerro lyhyesti mitä asiasi koskee. Vastaamme sinulle 1-2 arkipäivän kuluessa

Designtutkimus Helsinki
Lähetä

Voit myös soittaa meille: (+358) 9 425 79838

Kiitos viestistä! Viesti on lähetetty.

Ole hyvä ja täytä kaikki kentät, paina sen jälkeen Lähetä.

Conjoint-analyysi

Käytössämme on monta erilaista conjoint-menetelmää, joista valitsemme eri tilanteisiin sopivimman. Conjoint-menetelmillä selvitetään helposti tuotteen tai palvelun eri ominaisuuksien merkitys kuluttajien tai päättäjien valinnoissa. Tutkimustilanne vastaa aitoa valintatilannetta, jossa ostopäätökset tehdään. Menetelmän vahvuus on mahdollisuus simuloida ja testata erilaisia vaihtoehtoja ja niiden kiinnostavuutta. Conjoint-menetelmät perustuvat kuluttajien valintoihin, ei arviointeihin. Tuote tai palvelu valitaan tutkimustilanteessa kokonaisuutena, eikä kuluttaja arvioi sen ominaisuuksia erillisinä.

Valintojen tuloksena voidaan arvioida kuinka tärkeitä eri tuotteen/palvelun ominaisuudet ovat ostajalle ja mikä on niiden rahallinen arvo.

Conjoint-analyysi voidaan liittää vaikka vain osaksi tutkimusta, samalla kun selvität muitakin markkinaasi liittyviä asioita. Conjoint on kansainvälisesti erittäin käytetty ja luotettava tehomenetelmä mm. motiivien, tarpeiden ja maksuvalmiuden mittaamiseen.

Designtutkimus Helsinki on conjoint-menetelmien syvällinen ja kokenut osaaja.

Yhteystiedot