Ota yhteyttä

Miten voimme sinua auttaa? Lähetä meille viestisi, vastaamme sinulle mahdollisimman pian!

Designtutkimus Helsinki
Lähetä

Voit myös soittaa meille: (+358) 9 425 79838

Kiitos viestistä! Viesti on lähetetty.

Ole hyvä ja täytä kaikki kentät, paina sen jälkeen Lähetä.

Edistykselliset
menetelmät
Conjoint, MaxDiff, Turf

Vain tutkimalla oikeita asioita oikealla tavalla saat tuloksia, jotka toimivat myös käytännössä. Jos tutkimusprojekti ei tunnista aitoja syy-seuraussuhteita, jää konkreettisten toimenpiteiden suunnittelu liikaa olettamusten, mielipiteiden ja siten myös tuurin varaan.

Me hyödynnämme projekteissamme menetelmiä, joissa vastaaja laitetaan mahdollisimman lähelle todellisia valintatilanteita. Yleensä saadakseen jotain on luovuttava jostakin muusta – esimerkiksi tuoteominaisuudesta tai suuremmasta määrästä rahaa. Jos tätä ei tutkimuksessa oteta huomioon, ollaan hyvin epärealistisen tilanteen ääressä.

CONJOINT on avaintyökalumme esimerkiksi silloin, kun:
– Haluamme optimoida hinnoittelua
– Tunnistaa brändin tai tuoteominaisuuksien rahallista arvoa
– Simuloida markkinaa joko nykytuotteiden menestyksen optimoimiseksi tai uusien tuotteiden lanseeraamiseksi

MAXDIFF on avaintyökalumme esimerkiksi silloin, kun:
– Haluamme löytää eri valintamotiivien tärkeyksien erot vastaajittain
– Haluamme löytää tehokkaimmat viestikärjet kohderyhmän puhuttelemiseksi
– Haluamme luoda pohjan toimivalle motiivipohjaiselle segmentoinnille

TURF-menetelmä toimii kaikenlaiseen dataan, mutta parhaan hyödyn siitä saa irti yhdistettynä Conjoint- tai MaxDiff-mittauksiin. TURF kertoo meille esimerkiksi sen, mitkä viestikärjet täydentävät parhaiten toisiaan tai millaisella tuoteportfoliolla minimoimme päällekkäisyydet.

Meidän kanssamme voit luottaa siihen, että saat konkreettisia vastauksia, jotka pitävät yhtä todellisen käyttäytymisen kanssa.

Yhteystiedot