Me hyödynnämme projekteissamme menetelmiä, joissa vastaaja laitetaan mahdollisimman lähelle todellisia valintatilanteita. Yleensä saadakseen jotain on luovuttava jostakin muusta – esimerkiksi tuoteominaisuudesta tai suuremmasta määrästä rahaa. Jos tätä ei tutkimuksessa oteta huomioon, ollaan hyvin epärealistisen tilanteen ääressä.
CONJOINT on avaintyökalumme esimerkiksi silloin, kun:
– Haluamme optimoida hinnoittelua
– Tunnistaa brändin tai tuoteominaisuuksien rahallista arvoa
– Simuloida markkinaa joko nykytuotteiden menestyksen optimoimiseksi tai uusien tuotteiden lanseeraamiseksi
MAXDIFF on avaintyökalumme esimerkiksi silloin, kun:
– Haluamme löytää eri valintamotiivien tärkeyksien erot vastaajittain
– Haluamme löytää tehokkaimmat viestikärjet kohderyhmän puhuttelemiseksi
– Haluamme luoda pohjan toimivalle motiivipohjaiselle segmentoinnille
TURF-menetelmä toimii kaikenlaiseen dataan, mutta parhaan hyödyn siitä saa irti yhdistettynä Conjoint- tai MaxDiff-mittauksiin. TURF kertoo meille esimerkiksi sen, mitkä viestikärjet täydentävät parhaiten toisiaan tai millaisella tuoteportfoliolla minimoimme päällekkäisyydet.