Ota yhteyttä

Täytä alla oleva lomake ja kerro lyhyesti mitä asiasi koskee. Vastaamme sinulle 1-2 arkipäivän kuluessa

Designtutkimus Helsinki
Lähetä

Voit myös soittaa meille: (+358) 9 425 79838

Kiitos viestistä! Viesti on lähetetty.

Ole hyvä ja täytä kaikki kentät, paina sen jälkeen Lähetä.

Asiakkaiden segmentointi

Mitä eri asiakkaasi arvostavat? Millaisia ryhmiä asiakkaistasi löytyy ja miten näitä asiakasryhmiä voitaisiin lähestyä?

Designtutkimus Helsinki on kokenut tutkimuskumppani asiakkaiden segmentoinnissa

Olemme tehneet asiakkaillemme erilaisia preferenssi, motiivi- ja tarvepohjaisia segmentointeja, jotka toimivat yritysten liiketoiminnan jatkuvana tukena. Pyrimme luomaan kestävän ja käytännönläheisen tavan ryhmitellä asiakkaat helposti tunnistettaviin ja samalla lailla lähestyttäviin ryhmiin.

Ostokäyttäytymisen selittämiseen tarvitaan syvällisempää tietoa

Asiakkaiden tausta selittää yleensä vain pienen osan ostokäyttäytymistä. Segmentoinnin lähtökohtana meillä onkin se, mitä asiakas arvostaa tai mikä häntä motivoi hankkiessaan tuotetta/palvelua tai etsiessään palvelun tarjoajaa. Käytämme tutkimusmenetelmiä, joilla saadaan selville asiakkaan arvostukset ja motiivit. Asiakkaiden motiiveiden ja arvostusten löytämiseksi käytämme pohjana usein kvalitatiivista tietoa, asiakaspinnassa olevien kokemuksia tai verifioitua teoriaa. Tällaiseen tietoon perustuen luomme hypoteesit motiiveista ja niihin pohjautuvista segmenteistä, jotka verifioimme. Löydetyt segmentit kuvaamme mahdollisimman tarkasti, jotta segmentteihin kuuluvat asiakkaat voidaan tunnistaa ja jotta löydetään oikeat tavat lähestyä erilaisia asiakassegmenttejä markkinoinnin keinoin.

Yhteystiedot