Ota yhteyttä

Täytä alla oleva lomake ja kerro lyhyesti mitä asiasi koskee. Vastaamme sinulle 1-2 arkipäivän kuluessa

Designtutkimus Helsinki
Lähetä

Voit myös soittaa meille: (+358) 9 425 79838

Kiitos viestistä! Viesti on lähetetty.

Ole hyvä ja täytä kaikki kentät, paina sen jälkeen Lähetä.

Tutkimus tuotekehityksessä ja innovaatioissa

Kuinka paljon tuotteesi tai palvelusi kiinnostaa potentiaalisia asiakkaita? Miten uutta tuote- tai palvelukonseptia tulisi kehittää? Mitkä ovat uuden tuotteen tai palvelun kaupalliset mahdollisuudet? Mikä on uuden tuotteen tai palvelun suhde omiin nykyisiin tuotteisiin/palveluihin?

Tutkimuksen hyödyntäminen tuotekehityksessä ja innovaatioissa tuo varmuutta päätöksentekoon

Meillä on pitkä kokemus uusien tuotteiden ja palveluiden kehittämisessä tarvittavan tiedon tuottamisessa. Usein lähtökohta on, että konseptivaiheessa olevia tuoteideoita testataan niiden kaupallisen potentiaalin selvittämiseksi. Ensimmäisessä tutkimusvaiheessa selvitetään uuden palvelun tai tuotteen kiinnostavuus ja mikä siinä mahdollisesti kiinnostaa. Aluksi tutkitaan myös, millaisia asiakkaita uusi palvelu tai tuote kiinnostaa ja miten konseptia voitaisiin kehittää. Meiltä saat tietoa esimerkiksi seuraaviin kysymyksiin: Kiinnostaako palvelu/tuote tarpeeksi, että sen kehittämistä kannattaa jatkaa; Mitä asioita tulee korostaa ja mitä kannattaa kehittää, jotta uutuus menestyisi markkinoilla.

Uutuustuotteen tai –palvelun kaupallisten mahdollisuuksien tutkiminen ennen lanseerausta

Tuotekehityksen ollessa jo pidemmällä uutuustuote/-palvelu voidaan esittää konkreettisemmassa muodossa tutkimuksen toista vaihetta varten. Tällöin on erittäin kannattavaa tutkia tuotteen tai palvelun kaupallisia mahdollisuuksia. Tähän käytämme conjoint-tutkimusmenetelmää, jossa uusi tuote/palvelu asetetaan kilpailutilanteeseen nykyisten kanssa. Tuotteen/palvelun ominaisuuksia testataan edelleen ja usein testataan myös potentiaalista hintaa. Tutkimuksen tuloksena saadaan tietoa siitä, millaisena ja millä hinnalla uutuus menestyy. Etuna tässä conjoint-menetelmässä on se, että uutta tuotetta tai palvelua voidaan testata erilaisin ominaisuuksin ja hinnoin. Usein tutkimustuloksena selviää myös uuden palvelun suhde nykyisiin omiin tuotteisiin/palveluihin, jolloin saamme viitteitä siitä, kuinka koko portfoliota voidaan kehittää.

Yhteystiedot